1a edició del Kilòmetre Solidari Vàlua

Col·labora amb el Kilòmetre Solidari de la Plataforma Vàlua

El Kilòmetre Solidari de Vàlua vol anar més enllà del finançament a projectes concrets. És una bona oportunitat per treballar en xarxa, per fer ciutat implicant-se en les activitats de la Festa Major de Sabadell, i de sensibilitzar per la igualtat d’oportunitats, fent crida a participar a la Cursa Popular i a l’esport inclusiu i normalitzador.

El Kilòmetre Solidari s’ha fet gran i enguany, l’entitat que el va gestar, l’Associació Juvenil Esquitx, comparteix el projecte i aporta la seva experiència per fer-ne un acte de plataforma i posar en marxa una edició innovadora que mobilitzi més entitats i més persones.

Volem reunir un equip de voluntaris i voluntàries que corrin la Cursa Popular de Festa Major en nom de Vàlua, sota el lema “Mou-te amb Vàlua. Sabadell per la igualtat d’oportunitats”, i que “venguin” kilòmetres Solidaris en benefici dels projectes presentats per les 9 entitats participants.

Què vol dir vendre Kilòmetres Solidaris? Durant la preparació de la cursa, l’equip de persones voluntàries de cada entitat ha de “vendre” cadascun dels quilòmetre que correrà (7 quilòmetres en total) i haurà de recaptar donatius per finançar els diferents projectes d’entitats Vàlua a través del portal migranodearena.org.

Els diners recaptats gràcies a la tasca de les nostres persones voluntàries s’empraran per finançar equitativament 9 projectes d’entitats Vàlua entre els quals es troba el projecte d’acollida a les persones sense llar de Càritas, una entitat que treballa amb el col·lectiu de les persones de la nostra ciutat que es troben sense llar o en condicions d’habitatge extremes, amb l‘objectiu immediat d’atendre les seves necessitats bàsiques d’higiene, alimentació i roba. El projecte pretén, però, en tots els casos que sigui possible reintegrar aquestes persones a la vida normalitzada de la nostra societat, cercant de forma individualitzada el millor camí possible per a cada un d’ells.

Més informació a kilometresolidari.cat.