3.088.825 històries acompanyades per gairebé 90.000 voluntaris i treballadors

Càritas Diocesana de Terrassa, una de les 70 Càritas Diocesanes que configurem Cáritas Española i que cada dia acollim i acompanyem les persones més vulnerables de la societat, donant resposta a les necessitats bàsiques, a situacions complicades en relació a l’habitatge i el treball, entre altres. El passat 2017, a Càritas Diocesana de Terrassa vam atendre 36.466 persones, incloses en les 3.088.825 persones amb que s’atenen des de Càritas Española, amb l’esperança d’ajudar-los a avançar en el seu camí vital. I, com diu Álvaro Caño, participant de Càritas, donant-los una segona oportunitat.

Les Càritas Diocesanes acollim i acompanyem a les persones des de la seva proximitat, començant des de les 5.828 parròquies que conformen Càritas Española (123 a la Diòcesi de Terrassa), i en cooperació fraterna amb la resta de les Càritas del món. Càritas acompanya realitats d’extrema pobresa i exclusió, i realitza l’acció social de l’Església gràcies a les persones que de forma desinteressada cedeixen el seu temps, els seus coneixements i els seus recursos a Càritas, per tal de millorar la societat, i seguir un camí de doble sentit, acompanyant i sentint-se acompanyat, com expliquen Míriam Maestro i Esther Quintanilla, dues voluntàries de les 83.951 persones que participen a Càritas Española de les quals 1.608 són de la Diòcesi de Terrassa.

Càritas Española acompanya als voluntaris i a les persones ateses, gràcies al compromís dels 5.076 treballadors que hi ha en tot el territori i que vetllen per una acollida de les persones basada en l’escolta i el diàleg. Càritas està allà on estan les persones més vulnerables i camina de la mà de qui ens necessita, com afirmen Rodrigo Sáez i Mª Paz López, treballadors de l’entitat.

Atendre les necessitats de les persones més vulnerables a la Diòcesi de Terrassa va tenir un cost al 2017 de 4.602.150€, a Cáritas Española puja a 353.076.763 €, recursos que Càritas vetlla per gestionar de la millor manera.

Les Càritas, treballem per ser testimonis de fraternitat, optant per una societat més solidària, justa i participativa, des del compromís de tots. Acompanyant a cada persona posant al centre la seva història, la seva vida i els seus desitjos.

Podeu consultar la memòria de Cáritas Española en aquest enllaç.