5 anys caminant compromesos al costat de les persones

Llevar-se pel matí, anar a treballar, compartir moments amb la família i els amics, participar en activitats del barri i, a més a més, fer voluntariat. Més de 1500 persones de la Diòcesi de Terrassa troben un forat a l’agenda i dediquen un moment a la setmana (o més) per col·laborar amb la societat, i posar el seu granet de sorra per tal de canviar el món, per tal de millorar el món en el qual vivim.

La tasca que fan els voluntaris de Càritas és molt important per a l’entitat ja que són la mà de l’Església que realitza l’acció social. Els voluntaris, acompanyats pels tècnics de Càritas, estan al costat de les persones més vulnerables, veient-les setmana rere setmana, animant-les a tirar endavant la seva vida, i esperançant-les en que el nou camí serà millor que el que deixen enrere.

Aquest acompanyament suposa per a les persones que arriben a Càritas un recolzament que els dóna força per llevar-se cada matí perquè reben una llum d’esperança. I és que elles són el motiu de Càritas, les persones que més ho necessiten.

Aquest any, estem de celebració, Càritas Diocesana de Terrassa fa 5 anys que es va constituir com a tal, després de 67 anys d’atendre a les persones de la mà de Càritas Diocesana de Barcelona (i juntament amb l’actual Càritas Diocesana de Sant Feliu). No és una festa per celebrar l’existència de l’entitat, i que hi pugui ser per a molt més anys. És una celebració pels canvis aconseguits juntament amb les persones més vulnerables. El nostre més gran desig és que no fos necessària la tasca de Càritas, perquè totes les persones tinguessin les necessitats i els drets assegurats, però mentre no sigui així, Càritas seguirà al costat de les més vulnerables.