Els participants del Centre SARA gaudeixen d’activitats de lleure i cohesió de grup a l’Espluga de Francolí

Participants de les activitats a l'Espluga de Francolí admiran la postal de sol20 persones entre els particiants del Centre SARA, voluntaris i professionals van gaudir uns dies d’activitats lúdiques i culturals a l’Espluga de Francolí.

Aquests dies van servir per canviar la rutina establerta durant el curs, gaudir de la natura i de la companyia de la resta de persones del grup, establir converses i debats en un entorn diferent al quotidià, compartir rialles i moments distesos, descansar, i també –amb la calor que feia– fer alguna remullada a la piscina, entre altres activitats. Durant l’escapada els participants van poder fer turisme tot visitant:

Les Coves de la Font Major:

Les Coves de l’Espluga integren el que avui coneixem com a dues cavitats o coves diferenciades (la Cova de la Vila i la Cova de la Font Major), per bé que en un origen ambdues galeries formaven part d’una única i extensa cavitat que transcorre just pel subsòl de l’actual casc urbà del municipi.

La vila històrica de Montblanc:

En molts aspectes, la història de Montblanc ajuda a comprendre alguns dels episodis cabdals de la història de Catalunya.

L’any 2000 s’inicià una aposta pel turisme com a pilar econòmic de la vila.
Actualment, Montblanc és la capital de la Conca de Barberà i té 7.284 habitants. És el centre comercial, industrial i de serveis de la comarca i la localitat més dinàmica. S’ha convertit en un dels punts de l’interior de la Costa Daurada amb més interès des del punt de vista turístic.
Presenta un ventall ampli d’atractius: monumentals, naturals, gastronòmics, artesanals, de productes agroalimentaris i d’esdeveniments d’interès.

El Real Monestir de Poblet:

Poblet és un monestir de monjos cistercencs que segueixen la Regla de sant Benet des de la seva fundació, el 1150. Suprimit per les lleis de l’Estat Espanyol l’any 1835, fou refundat el 1940 per monjos del mateix Orde vinguts d’Itàlia. Pertany a la Congregació Cistercenca de la Corona d’Aragó, de la qual formen part també els monestirs femenins de Santa Maria de Vallbona i de Santa Maria de Valldonzella, i el monestir masculí de de Santa Maria de Solius. Actualment la comunitat monàstica de Poblet consta de 25 monjos professos, 1 oblat regular i 1 donat.

L’escapada es converteix en una experiència única per reprendre la tornada a la normalitat amb més bon humor i confiança entre tots, creant-se una dinàmica grupal màgica que esdevé imprescindible per a tots els que hi participen.