Càritas va fer entrega de la Creu a Mons. Josep Àngel Saiz, bisbe de Terrassa

Coincidint amb l’onomàstica de Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, bisbe de Terrassa, Càritas Diocesana de Terrassa li ha fet entrega de la creu de Càritas amb motiu del 5e. aniversari de la seva erecció canònica.

La Creu de Caritas és un símbol del compromís de la persona que el rep, amb Càritas Diocesana de Terrassa, per tal d’acollir i treballar amb les persones en situació de pobresa i necessitat, perquè siguin protagonistes del seu propi desenvolupament integral, des del compromís de la comunitat cristiana.

I des de la nostra Càritas Diocesana quan vam voler pensar en un símbol de reconeixement per voluntaris, treballadors i entitats que ens ajuden vam pensar en el nostre logo. Així doncs, sorgia la Creu de Càritas; una creu de fusta damunt d’un bloc també de fusta, que simbolitza la dimensió eclesial de l’entitat i uneix els quatre cors de Càritas. Cors que representen el nom de Càritas ja que significa “amor” en llatí, i les seves dimensions organitzativa, solidària, d’acollida i acompanyament.

Un reconeixement fet amb material reutilitzat com és la fusta dels palers com a símbol d’austeritat, senzillesa i com a imatge que allò que està en desús pot tenir una segona vida, que és el que fem en molts dels nostres serveis: la reutilització de la roba, però també la recuperació de les persones que la societat ha deixat al marge.

Ja fa cinc anys que Mons. Josep Àngel Saiz va assumir la presidència de Càritas Diocesana de Terrassa i des d’aleshores ha guiat l’entitat sembrant llavors d’esperança que han fet possible l’acollida i acompanyament de més de 12.000 llars cada any.