CÀRITAS SOM TOTS

Conferència de Salvador Obiols, director general de Càritas Diocesana de Terrassa al grup Avant de la Federació de Cristians de Catalunya.

conferencia tots som caritas

Càritas Diocesana de Terrassa. Terrassa, 16 de febrer del 2014. Ahir a la tarda, a la Sala Capitular de la Catedral de Terrassa, Salvador Obiols i Gras,  director general de Càritas Diocesana de Terrassa, va impartir la conferència “Quan el servei esdevé bona nova. Càritas som tots!” al grup Avant de la Federació de Cristians de Catalunya.

En Salvador Obiols va comentar que parlem de pobresa i d’exclusió social, parlem de polarització social. A les tradicionals imatges de la pobresa, avui en dia, hem d’afegir noves problemàtiques, com ara les de les persones que han quedat sense casa per desnonament del seu habitatge, les d’aquelles que havien sortit de la pobresa i ara tornem a demanar ajut… “Moltes de les persones que atenem aixequen un crit de desesperació davant un present i un futur totalment incert”, afirmà Obiols.Càritas Diocesana de Terrassa, va impartir la conferència “Quan el servei esdevé bona nova. Càritas som tots!” al grup Avant de la Federació de Cristians de Catalunya.

Per al director general de Càritas Diocesana de Terrassa, “no existeix la pobresa en abstracte, la pobresa és una realitat quotidiana per a milions de persones, i és paradoxal que salvem a les entitats bancàries i destruïm a les persones, i hem de veure com moltes persones grans estan ajudant llurs fills o néts amb les seves minses pensions”.

Davant aquesta situació, Obiols va proposar que “salvem a les persones que són el millor que tenim i complirem amb el deure d’estimar-nos”. En aquest punt afirmà la importància de la caritat; “la caritat és el cor de l’Església”, impregna les nostres comunitats que acullen al necessitat, i no solament materialment, ans també l’acullen en l’ànima, en l’esperit.

“Càritas és l’expressió de l’acció social i caritativa de l’Església catòlica i la tasca de Càritas va més enllà del que sovint es coneix: els robers i el repartiment d’aliments” –manifestà el director general de Càritas. I fonamentà aquesta afirmació facilitant algunes de les dades de l’acció social de Càritas: el 2013 va atendre més de 70.000 persones i va destinar més de 1,8 milions d’euros a l’atenció a les persones més necessitades.

Tot aquest treball ha estat possible gràcies al suport de més de 1.500 voluntaris i voluntàries d’arreu de la diòcesi, que compten amb el suport dels professionals.

En la conclusió, Salvador Obiols va explicar que la nova Càritas Diocesana de Terrassa té un repte de futur, un objectiu que els marca el III Pla Pastoral Diocesà 2013-2018: Com a Càritas tenir presència a les 125 parròquies de la diòcesi i coordinar l’acció social i caritativa de l’Església al bisbat de Terrassa.

El director general de Càritas Diocesana de Terrassa va acabar la seva xerrada afirmant que “volem ser veritables instruments de Jesús. La tasca que tenim encomanada és difícil, però serà fàcil perquè no estem sols. El Senyor ens va dir que no tinguéssim por perquè ell està i estarà sempre al nostre costat”.