CÀRITES ESPANYOLA ACOMPANYA A CÀRITES L’Iraq EN EL DISSENY DEL SEU NOU PLA PER AJUDAR Als MÉS VULNERABLES EN EL PAÍS

LogoCaritasIraqMadrid, 18 de març de 2014. (EUROPA PRESS).- Dos tècnics de l’Àrea de Cooperació Internacional de Càrites Espanyola -Rodrigo Sanz i Gema Martín– participen aquesta setmana en una reunió de treball que se celebra a la ciutat de Erbil, en el Kurdistan iraquià, per conèixer els reptes actuals als quals s’enfronta Càrites l’Iraq i acompanyar-la en el disseny del seu nou pla estratègic per als propers tres anys.

A la trobada assisteixen també experts d’altres Càrites del món que, igual que Càrites Espanyola, acompanyen alguns dels projectes que Càrites l’Iraq està duent a terme amb la població més vulnerable enmig d’un conflicte crònic i inseguretat permanent.

El bisbe president de Càrites l’Iraq, monsenyor *Shlemon *Warduni, que va inaugurar aquest dilluns la sessió de treball, ha demanat a la comunitat internacional, en general, i a la cristiana, en particular, que no oblidin al poblo iraquià.

“Som un país que tracta de tirar endavant, però que necessita ajuda. Càrites l’Iraq necessita suport per alleujar la difícil situació en la qual es troben els desplaçats –segons l’ONU, gairebé 1,3 milions–, les dones, els nens”, va apuntar.

A aquestes xifres se sumen els 250.000 refugiats sirians que han abandonat el seu país fugint de la guerra i han creuat la frontera iraquiana, encara que aquesta xifra podria ser molt major, atès que està solament inclou els registres d’ACNUR.

Segons precisa Càrites, una part important d’aquestes persones són iraquianes que es van traslladar a Síria a partir de 2003, quan va esclatar el conflicte armat a l’Iraq, que tornen al seu país malgrat les actuals condicions d’inseguretat i violència.

En aquest context, Càrites l’Iraq treballa amb les persones més pobres i excloses de la societat, ja siguin musulmanes, cristianes, kurdes, àrabs o assiris. Amb el suport de 120 treballadors en tot el país i uns 250 voluntaris a l’àrea de Bagdag –“uns herois, uns campions de la pau”, tal com els defineix el director de Càrites l’Iraq, Nabil Nissan–, es dissenyen i executen diferents programes de desenvolupament.

Els sectors d’actuació prioritaris per Càrites l’Iraq són l’ajuda humanitària a desplaçats interns a causa de la violència armada; el suport social, psicològic i sanitari a famílies amb nens i amb dones embarassades; el programa de voluntariat jove per a la construcció de la pau; i l’acompanyament constant a la població més vulnerable: persones amb discapacitat física o psíquica, víctimes de la violència, malalts, ancians i vídues, entre uns altres.

Càrites l’Iraq està dissenyant el nou pla estratègic orientat de forma prioritària cap a aquests sectors socials i que durant els propers tres anys se centrarà en aquests mateixos àmbits d’actuació, a més de mantenir els programes d’ajuda humanitària als refugiats sirians.

Els voluntaris, a més de visitar col·legis, esglésies, universitats i associacions per buscar més voluntaris, juguen un paper actiu a l’hora de crear grups de diàleg integrats per cristians i persones d’altres confessions amb l’objectiu de sembrar l’enteniment mutu i la pau.