La iniciativa Kilòmetre Solidari que combina esport i solidaritat en una cursa ha recaptat més de 4.800€

Voluntaris de Vàlua participant a la cursa popular de la Festa Major de SabadellLa iniciativa Kilòmetre Solidari que combina esport i solidaritat en una cursa, amb l’objectiu de donar visibilitat a la tasca que duem a terme les 9 entitats del tercer sector que formem la Plataforma Vàlua, ja ha recaptat més de 4.800€.

El Kilòmetre ha reunit un grup de persones voluntàries per participar a la cursa popular organitzada per l’Ajuntament de Sabadell en el marc del programa de la Festa Major de la ciutat. Aquestes persones, a més de córrer els 7 km de la cursa en nom de la Plataforma sota el lema “Mou-te amb Vàlua. Sabadell per la igualtat d’oportunitats” han sensibilitzat a familiars i amics per tal d’aconseguir 10€ per cada kilòmetre.

Els diners, destinats equitativament a 9 projectes socials de les entitats Vàlua, ajudaran a treballar per millorar la situació de les persones més vulnerables de la societat. La iniciativa ha promogut el treball en xarxa i la implicació dels veïns –i la societat en general– en les activitats de la Festa Major tot col·laborant amb una bona causa, més enllà del finançament de 9 projectes concrets:

1. PROJECTE D’ACOLLIDA A LES PERSONES SENSE LLAR de CÀRITAS, una entitat que treballa amb el col·lectiu de les persones de la nostra ciutat que es troben sense llar o en condicions d’habitatge extremes, amb l ‘objectiu immediat d’atendre les seves necessitats bàsiques d’higiene, alimentació i roba. El projecte pretén, però, en tots els casos que sigui possible reintegrar aquestes persones a la vida normalitzada de la nostra societat, cercant de forma individualitzada el millor camí possible per a cada un d’ells.
  2. PROJECTE INSERJOVE, de l’Associació Juvenil Esquitx, una entitat d’educació en el lleure i acció social adreçada a infants, joves i les seves famílies, que desenvolupa projectes socioeducatius amb l’objectiu de treballar per la igualtat d’oportunitats i l’èxit educatiu i el compromís amb els drets dels infants. El projecte Inserjove és un projecte que vol millorar l’ocupabilitat de joves de 16 a 25 anys en situació de vulnerabilitat, que no treballen ni estudien, mitjançant l’acompanyament i la capacitació orientada a aconseguir que retornin al món formatiu o que s’insereixin al món laboral.
  3. PROGRAMA AIXECA’T, de l’Associació Êthos, una entitat que treballa per a la prevenció i rehabilitació integral de les addiccions, i manté una lluita constant contra les drogues. L’Aixeca’t és un programa esportiu de reeducació, socialització i reinserció per a adolescents que pretén fer una gran tasca de prevenció amb les persones més joves.
  4. PROJECTE INFANTS DEL PROGRAMA REFUGI PER A DONES VULNERABLES, de FUNDACIÓ CERMA, una entitat que gestiona habitatges per a persones en risc d’exclusió social, amb l’objectiu d’ajudar-los a reintegrar i adquirir autonomia total. El projecte té com a objectiu satisfer les necessitats d’alimentació, indumentària i escolarització dels nens i nenes que formen part del programa de refugi per a dones vulnerables i que viuen a la llar tot el temps que les seves mares duen a terme el programa de reinserció Social.
  5. PROJECTE SORTIM A FER UNA VOLTA, de FUNDACIÓ ATENDIS, entitat que treballa amb i en benefici de les persones amb discapacitat intel·lectual, amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats d’atenció, assistència i promoció personal, familiar, social i laboral del col·lectiu a Sabadell i Vallès Occidental. Actualment, atenem més de 250 persones. El projecte pretén fer bossa per poder adquirir dos nous vehicles de transport (furgonetes).
  6. PROJECTE NINS, de FUNDACIÓ AVAN, una entitat que dona suport a persones afectades per alguna malaltia neurològica i a les seves famílies, oferint atenció multidisciplinària amb l’objectiu de millorar-ne la seva qualitat de vida. El projecte NINS d’AVAN s’adreça a Infants i Adolescents amb Trastorns del neurodesenvolupament, trastorns d’integració sensorial, trastorns de la comunicació i trastorns motrius.
  7. PROJECTE AUTOGESTORS, de Grandalla, una entitat que treballa amb persones amb discapacitat intel·lectual, amb l’objectiu de fomentar l’autonomia, la inclusió social plena i la millora de la qualitat de vida a partir de la promoció d’activitats de lleure en general. El projecte pretén crear un espai propi on poder acompanyar persones joves amb discapacitat intel·lectual en la transició a la vida adulta.
  8. PROJECTE PROMOCIONA, de la Fundació Secretariado Gitano, una entitat que treballa amb la comunitat gitana, amb l’objectiu de la promoció integral de la comunitat des de l’atenció a la diversitat cultural. El projecte pretén que els i les joves gitanes finalitzin els estudis obligatoris i continuïn estudiant. A l’estiu aprofitem el casal d’estiu per poder realitzar activitats més lúdiques amb els participants. La recaptació econòmica del Km Solidari es destinarà a les activitats del casal pel curs 2019-20.
  9. PROJECTE PROFIT de Fundació MAIN, una entitat que treballa amb infants, joves i famílies vulnerables, amb l’objectiu de construir una societat millor i més justa que els doni oportunitats. El projecte PROFIT, és un recurs extraescolar, emmarcat en el lleure educatiu, que combina el seguiment socioeducatiu dels joves amb diverses activitats orientades a la inclusió social i l’orientació prelaboral. La finalitat del projecte és oferir als i les joves que, per diverses raons, han experimentat un trencament amb el seu itinerari formatiu i progressivament tenen alt risc de restar aïllats de la societat i les oportunitats, un acompanyament integral alineat amb els seus interessos, per tal de promoure la seva integració social i el desenvolupament d’un projecte de futur que contempli la seva vinculació amb un itinerari formatiu o prelaboral, que afavoreixi l’auto-identificació de la situació que viuen, que promogui la seva integració en la comunitat de manera normalitzada, que afavoreixi la seva connexió amb altres recursos de l’entorn i que treballi per a facilitar l’accés dels joves a oportunitats de futur en condicions d’igualtat.