Els infants en situacions vulnerables també poden portar ulleres

Revisar l’estat de la visió i poder detectar problemes oftalmològics de forma precoç és molt important. En el cas de la infància en situació de vulnerabilitat, que les seves família no poden pagar unes ulleres –en cas que l’infant les necessiti– pot influenciar de forma negativa en el seu aprenentatge.

És per aquest motiu que Càritas Catalunya va fer un conveni amb la Fundació IMO (Institut de Microcirugia Ocular) per tal de realitzar controls oftalmològics en diferents escoles. Per primera vegada els voluntaris de la Fundació han pogut realitzar els controls a alumnes de P4 i P5 de l’Escola Ramon Pont, del barri de Ca N’Anglada on hi ha una gran taxa de risc de pobresa i exclusió social.

La Fundació realitzarà un seguiment oftalmològic dels alumnes durant 5 anys “perquè la visió es desenvolupa fins als 8-10 anys i, en el cas de l’ambliopia (ull gandul), si no es detecta a temps pot haver-hi una pèrdua d’agudesa visual irreversible”, explica Irene García, directora de la Fundació IMO.