Ensenyem com donem resposta a la necessitat alimentària

El Rebost dóna resposta a la necessitat alimentària de les persones més vulnerables de Parets del VallèsL’atenció a la necessitat alimentària i al conjunt de les necessitats bàsiques és un dels programes fonamentals de Càritas i té com a objectiu vetllar per la millora de la situació de les famílies beneficiàries des d’una perspectiva integral.

A Parets del Vallès la resposta a la necessitat alimentària es realitza des del rebost. Un espai en el qual els participants de Càritas poden adreçar-se, amb la identificació corresponent, a recollir el menjar per els pròxims dies. Amb un format molt semblant al de qualsevol supermercat, els participants poden triar i agafar el menjar dels prestatges i posar-lo en un carro. Aquest sistema ja fa alguns anys que funciona i substitueix el mètode de “bossa tancada” amb el qual els participants s’emportaven la bossa que els voluntaris els donaven, sense poder triar el menjar.

Amb el bon temps, el Rebost va obrir les portes a la ciutat per tal que socis, donants i veïns de la zona poguessin veure i conèixer de primera mà el funcionament i l’estat de les instal·lacions. Els assistents van estar atents a les informacions que es van explicar i van poder veure les zones del local mentre alguns músics voluntaris oferien un repertori musical tot acompanyant la visita del projecte.