La campanya “Si cuides el planeta, combats la pobresa” no ha tancat per vacances

Aquesta campanya no ha tancat per vacances i durant els mesos de juliol i agost ha posat el focus en el punt 6 del seu “Decàleg Verd“, que anima a “Impulsar les decisions necessàries, encara que siguin costoses”.

Les entitats catòliques espanyoles promotores de la Campanya i que formen part “d’Enllaça’t per la Justícia” -Càritas, la Conferència Espanyola de Religiosos, Justícia i Pau, Mans Unides i la Xarxa d’Entitats per al Desenvolupament Solidari-, exhorten a que les persones que es dediquen a la política, els governs i les empreses assumeixin la seva responsabilitat de millorar el món, ja que és un objectiu comú a tota la ciutadania i les empreses i els governs juguen un paper fonamental en la cura de la Casa comuna. Des de la campanya es recorda que, com afirma el papa Francesc, «la submissió de la política davant la tecnologia i les finances es mostra en el fracàs de nombroses Cimeres mundials sobre medi ambient».

En aquesta ocasió, la campanya se centra sobretot en els governs i el món de la política en general i els anima a realitzar la seva activitat amb amplitud de mires, sense interessos a curt termini, i amb el Bé Comú com a centre. I és que, tal com recorda el papa Francesc en la seva encíclica Laudato si ‘ «Si la política no és capaç de trencar una lògica perversa, i també queda subsumida en discursos empobrits, seguirem sense afrontar els grans problemes de la humanitat».

En aquest nou punt del “Decàleg Verd” de la Campanya “Si cuides el planeta, combat la pobresa”, se citen cinc propostes concretes:

1. Interessar-se per iniciatives mediambientals i polítiques que es desenvolupin al barri o a la localitat de cadascú i participar social i políticament.
  2. Adonar-se que la cura de la Creació és un repte molt ampli.
  3. Racionalitzar l’ús del transport privat.
  4. Optar per unes vacances responsables, basades en principis com el respecte cap a totes les persones i el medi ambient en general.
  5. I pensar globalment i actuar localment.