L’Observatori de la Realitat Social ultima el seu primer informe

El primer informe es presentarà al mes d’abril i estudia el sobreendeutament de les famíliles

Càritas Diocesana de Terrassa, 2 de febrer de 2018. Ahir a la tarda va tenir lloc la sessió plenària del Consell Assessor de l’Observatori de la Realitat Social de la Diòcesi de Terrassa, a Sabadell. L’acte va estar presidit per Mn. Josep Àngel Saiz, Bisbe de Terrassa. Aquest Observatori es va crear al desembre de 2016 i compta en el seu Consell Assessor amb 21 entitats, representants dels diferents agents socials de la Diòcesi (universitats, sindicats, cambres de comerç, Consells Comarcals, Diputació de Barcelona i experts que col·laboren a títol personal).

Durant aquesta sessió plenària, l’Equip tècnic responsable de l’estudi, va presentar les principals conclusions de l’informe sobre el sobreendeutament de les famílies que es farà públic a l’abril de 2018.

Després de la presentació, es va treballar amb els membres del Consell Assessor la validació de l’estudi i les propostes d’incidència social.

El Bisbe de Terrassa va posar de manifest que, “quan vam iniciar el nostre camí amb l’Observatori de la Realitat Social volíem fer-ho des d’un projecte que treballés per la transformació social des del coneixement, des de l‘experiència i des de la complicitat i la suma d’esforços de diferents agents”.

L’Observatori de la Realitat Social de la Diòcesi de Terrassa

El Pla director 2014-2020 de Càritas Diocesana de Terrassa contemplava la voluntat de crear un Observatori de la Pobresa i l’Exclusió Social a nivell diocesà amb la participació dels tècnics diocesans, experts en el món universitari, entitats rellevants de la societat civil i  amb el suport de l’Equip d’Estudis de la Confederació Càritas Espanyola i de la Fundació Pere Tarrés – Universitat Ramon Llull.

Els objectius de l’Observatori són dos: un vinculat a la pròpia missió de Càritas que, a més d’acollir a les persones amb situació de necessitat, marca la finalitat de sensibilitzar la societat davant les situacions d’injustícia i denunciar-les quan sigui necessari. L’altre objectiu respon  a la necessitat com a entitat de tenir millors elements de coneixement social i de context per a la presa de decisions en l’àmbit de la intervenció social amb les persones en situació d’exclusió social.

El Consell Assessor de l’Observatori està format per representants de:

Àrea Metropolitana de Barcelona

Associació Àmbit B-30

Cambra de Comerç de Sabadell

Cambra de Comerç de Terrassa

Càritas Diocesana de Terrassa

CCOO Catalunya (UI Vallès Or., Maresme i Osona)

CCOO Catalunya (Vallès Occ. I Catalunya Central)

CECOT

Centre d’Estudis Cristianisme i Justícia

Consell Comarcal del Vallès Occidental

Consell Comarcal del Vallès Oriental

Diputació de Barcelona

ESADE – Universitat Ramon Llull

Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – Universitat Ramon Llull

Fundación FOESSA

Institut d’Estadística de Catalunya (IDESCAT)

Síndic Municipal de Greuges de Sabadell

Unió General de Treballadors (UGT) – Vallès Occ.

Universitat Autònoma de Barcelona

Universitat Internacional de Catalunya

USOC Catalunya

També es compta amb la participació d’experts a títol personal