Milers de persones sense llar reclamen visibilitat i drets

Amb motiu del Dia de les Persones Sense Llar, que se celebra el proper 27 d’octubre, milers de persones a tot el país han reclamat visibilitat d’aquesta realitat oblidada que afecta a persones concretes, amb nom i cognoms, i reivindicar la posada en marxa de polítiques socials que defensin els seus drets. Al servei d’esmorzar i dutxes de Sabadell, un dels participants ha llegit el manifest en representació de tots els seus companys i companyes.

Posar cara al sensellarisme

En aquesta 27a edició de la Campanya, les organitzacions promotores de la mateixa -Càritas, Faciam (Federació d’Associacions i Centres d’Ajuda a Marginats), XAPSLL (Xarxa d’Atenció a Persones Sense Llar de Barcelona) i besteBI (Plataforma per l’Exclusió residencial ia favor de les Persones Sense Llar de Bilbao) – urgeixen a tota la societat a “posar cara al sensellarisme” per prendre consciència del veritable ALANÇ d’aquesta sagnant realitat social.

A través d’aquesta mobilització ciutadana, a més de dir “digues prou!” a les vulneracions de drets, d’invisibilitat, de patiment, de viure al carrer, d’inseguretat, d’agressions, de no poder accedir a un habitatge i, en definitiva, de no tenir llar, aquest any l’objectiu és posar-li cara al sensellarisme. Perquè posar cara i rostre és el primer pas per contribuir a una societat més inclusiva que no deixi en els marges a cap ésser humà, que sempre és el seu autèntic valor.

Especial vulnerabilitat de la dona

En triar com a imatge de la campanya d’aquest any un rostre femení, les entitats promotores de la Campanya volen destacar com el problema del sensellarisme està afectant doblement a les dones, que, al costat d’una menor visibilitat al carrer, són molt més vulnerables a patir agressions i situacions de violència.

En el marc d’aquesta jornada reivindicativa, han estat les mateixes persones sense llar que han protagonitzat les diferents convocatòries de les Càritas Diocesanes, com llegint el Manifest que ells mateixos han redactat o aportant els seus testimonis en els actes informatius amb mitjans de comunicació que s’han celebrat a tot el territori

VEURE MANIFEST