CAMPANYA DE NADAL 2016-2017

Cridats a ser comunitat

“Cridats a ser comunitat” és el lema de la campanya institucional de Càritas per al període 2016-2017; una campanya que, en aquest any, posa èmfasi en el valor de la participació i la comunitat com a eixos del projecte de transformació social i de construcció del Regne de conformitat amb el missatge evangèlic.

Teixir xarxa, fer comunitat, sumar treball i somnis, fer-nos comunió amb altres, conformen les claus que ens permet construir un món d’amor, justícia i fraternitat.

Aquesta és la tercera i última etapa de campanya global que el 2014 Càritas va presentar per al trienni 2014-2017 sota el lema “Estima i viu la justícia”, centrat en la persona i la defensa dels seus drets fonamentals.

“Cridats a ser comunitat” recorda el necessari que és, en aquest temps, saber-nos comunitat de germans i germanes, persones amb dret a viure amb la mateixa dignitat i moure’ns amb llibertat a la casa comuna que ens acull a tots.

La campanya institucional de Càritas (que és una campanya de sensibilització en valors que té per objecte reforçar i reflectir la identitat i missió de Càritas entre els seus agents i la comunitat cristiana, com a plataforma per sensibilitzar el conjunt de la societat) té dos moments d’especial incidència: Nadal i Corpus Christi.

El nostre cartell de Nadal “El valor de la fragilitat” remarca especialment que a les nostres comunitats res humà ens és aliè i que tots som responsables de tots, sobretot de les persones més fràgils de la nostra societat.

Aquest Nadal, construeix comunitat

Per Nadal, se celebra el Naixement de Jesús, el Fill de Déu, que es fa de nou vida entre nosaltres, en cada un. En aquest moment, la Campanya posa especial èmfasi en recordar com “estem cridats a construir des que és nou, des de la novetat i senzillesa d’un Déu que es fa humanitat i ens recorda que totes les criatures som fills i filles, germans i germanes. Aquest és el nostre punt de partida per ser comunitat, per construir una nova societat “.

Us animem a viure el Nadal en clau de comunitat, posant en pràctica algunes propostes que es desenvolupen en diferents materials.

Materials de la Campanya:

GUIA DE CAMPANYA

Conté material de sensibilització que pot ser utilit­zat en diversos àmbits (escoles, parròquies, grups juvenils, comunitats). Amb una metodologia par­ticipativa, s’aporten dinàmiques per treballar en grup diferents temes que ajuden a la reflexió so­bre els temes que es proposen. S’acompanya de propostes d’acció i sensibilització per promoure els missatges de la campanya.

En aquest document trobareu la explicació dels continguts i objectius de la campanya.

GUIA DIDÀCTICA PER A NENS

Material de sensibilització dirigit a infants, amb dinàmiques que permetran a l’educador presentar de forma amena els valors d’aquesta campanya amb l’objectiu de despertar la seva sensibilitat i interessar-los per la realitat del món que els envolta.

GUIA DIDÀCTICA PER A JOVES

Material de sensibilització dirigit a adolescents i joves, amb dinàmiques basades en els temes d’aquest curs, amb l’objectiu de suscitar en ells debat i esperit crític davant de la realitat de la nostra societat actual, i provocar en ells respostes i compromisos.

GUIA DIDÀCTICA PER A ADULTS

Material de sensibilització per a reflexionar amb l’objectiu de generar debat i proposar alternatives per a construir una societat més justa i fraterna.