Campanya de la Declaració de Renda: “millor2”

ClipEl dilluns, 4 d’abril, Càritas arreu de tot l’Estat ha posat en marxa la campanya informativa anual per convidar els contribuents a que marquin de manera conjunta les dues caselles solidàries de l’assignació tributària: la destinada a l’Església catòlica i la d’Altres Fins Socials d’interès general.

El lema d’enguany és: “A la teva propera Declaració de la Renda: millor2”. Càritas vol cridar l’atenció dels ciutadans sobre la possibilitat que tenen de duplicar -i de millorar-seu compromís solidari a través de la Declaració de la Renda: en marcar les dues opcions de forma simultània, els ciutadans estaran col·laborant a la vegada, i sense cap cost afegit, amb un 0,7% de la seva base imposable a sostenir l’acció de l’Església i amb un altre 0,7% a donar suport als fins socials que desenvolupen Càritas i moltes altres organitzacions que reben fons de l’IRPF per a sostenir una part de la seva tasca solidària.

La imatge d’enguany –una bicicleta amb una sola roda- vol remarcar la idea de que té més valor apostar per les dues rodes, en aquest cas, per les dues creuetes.

Càritas, com a entitat del tercer sector d’acció social, rep fons per als seus projectes socials aportats pels contribuents a través de la casella d ‘“Altres fins socials”. I com a Confederació oficial de les entitats d’acció caritativa i social de l’Església catòlica a Espanya, rep també suport financer a través de les aportacions que es recapten mitjançant la casella destinada a l’Església catòlica.

Gràcies als fons rebuts via IRPF, i al suport de socis i donants (tant físics com jurídics) és possible atendre prop de 80.000 persones necessitades cada any a la diòcesi de Terrassa.

Set preguntes bàsiques sobre les dues creuetes

La campanya informativa de Càritas planteja aquestes set preguntes bàsiques i directes sobre l’assignació fiscal a través del 1,4% de l’IRPF:

1. De veritat puc marcar les dues caselles a la vegada? Sí. Es poden marcar les dues caselles conjuntament.
  1. I és cert que marcant les dues caselles es duplica l’ajuda? Sí. Cada casella marcada genera el 0,7%. Si marques les dues es destina el 1,4%.
  1. ¿I a mi em costa una mica? No. No et costa res. Tu decideixes el destí de l’1,4% dels teus impostos.
  1. I si no marc alguna casella? Hisenda destinarà l’import corresponent a altres partides dels pressupostos generals de l’Estat.
  1. Per què és bo marcar la casella Església catòlica? Perquè així pots destinar un percentatge dels teus impostos a col·laborar amb les necessitats de l’Església i la seva intensa tasca pastoral.
  1. Per què he de marcar també la casella Fins Socials? Perquè d’aquesta manera, un percentatge dels teus impostos es destina a projectes socials en el nostre entorn i en els països més desfavorits.
  1. Percep Càritas fons de les caselles d’Església catòlica i de Fins Socials? Sí. Càritas és part essencial de l’Església catòlica i, a més, com a organització social, rep fons de la casella de Fins Socials.

Material descarregable de la campanya:

Cáritas Informa

Cartel de la Campaña