Fes-te voluntari de Càritas
La teva solidaritat comença per donar el teu temps als demés. info@caritasdiocesanaterrassa.cat
Necessitem el teu ajut
L'acollida a la nostra diòcesi de Terrassa s'ha triplicat en el últims tres anys fins a 70.000 persones. info@caritasdiocesanaterrassa.cat

Dóna el teu temps!

L’acció de Càritas és possible gràcies als voluntaris i voluntàries (actualment prop de 2.000) que, juntament amb els professionals, col·laboren en els diferents projectes i serveis creats per ajudar els col·lectius més desfavorits.

El voluntariat és un puntal essencial per desenvolupar la nostra acció social. El formen persones sensibilitzades amb els problemes socials i que, d’una manera generosa i desinteresada, es comprometen a oferir una part del seu temps, dels seus coneixements i habilitats, al servei de la comunitat, a favor de la justícia i d’acord amb els objectius de la Institució.

Les persones que es fan voluntàries de Càritas reben orientació i acompanyament per incorporar-se a l’Entitat. I des del primer moment, es promou la seva formació i vinculació a un projecte comú.

• En què puc col·laborar?

Els voluntaris i voluntàries de Càritas participen en tots els camps en els quals Càritas incideix, com ara:

• Acolliment, informació i orientació a les persones que se’ns adrecen.

• Atenció a les persones grans: visites, acompanyaments a domicili o residències, animació en parròquies, residències o centres de dia…

• Suport als infants: reforç educatiu, acompanyaments puntuals.

• Suport grupal a dones: tallers, sortides…

• Formar part del grup de Càritas de la teva parròquia o arxiprestat (projectes d’aliments, inserció sociolaboral, robers, formació…).

• Participació en la preparació de cursos per a persones en atur, tallers…

• Acollida i orientació a immigrants nouvinguts: projectes d’ubicació i relació, ensenyament de la llengua.

• Suport a activitats de sensibilització: campanyes, exposicions, conferències en centres escolars, fires i publicacions, etc.

• Tasques administratives.

• I moltes més!

La dedicació del voluntari és variable, depenent de la seva disponibilitat i de les necessitats dels serveis i projectes.

• I com començo?

Si vols fer voluntariat a la teva parròquia pots adreçar-te directament a la seu de Càritas més propera al teu domicili. Per consultar quina és pots mirar el Mapa de la Diòcesi .

També pots contactar amb nosaltres, tot trucant al telèfon 931 433 984, de 9.00 h a 14.00 h, de dilluns a dijous, i els dilluns i dimecres, de 16.00 h a 18.30 h, enviar un correu electrònic a voluntariat@caritasdiocesanaterrassa.cat o bé emplenar el següent qüestionari:

Després de la sessió informativa, si encara estàs interessat/da en ser voluntari/a de Càritas, tindràs una entrevista personal per tal de concretar la tasca més adient per a tu. A partir d’aquí, podràs col·laborar en un projecte on puguis posar tot el que ets i saps al servei dels altres.

• La formació, element essencial

Per tal de donar un servei de qualitat a les persones que ens necessiten, la formació és un element essencial; per això la persona voluntària passa per tres etapes formatives:

• Formació inicial: el procés formatiu comença amb una formació bàsica sobre Càritas i el voluntariat social; i continua amb la nostra missió, objectius, àmbits d’actuació i activitats.

• Formació d’aprofundiment: un cop incorporades, les persones voluntàries reben una formació més específica que els facilitarà el desenvolupament de la seva tasca i que continuarà al llarg dels anys.

• Formació continuada: els grups voluntaris tenen l’oportunitat de trobar-se i compartir experiències, comptant amb suport formatiu per millorar la seva tasca. També es contempla l’anàlisi i la reflexió en grup de l’acció comuna.

Les activitats formatives normalment es realitzen en els diferents territoris del nostre bisbat (Collserola, Sabadell, Terrassa i Vallès Oriental). Altres activitats s’efectuen en la seu dels Serveis General de Càritas Diocesana, al número 11 del carrer Duran i Sors de Sabadell (Mapa de la Diòcesi).

Altres àmbits formatius molt importants per a nosaltres són:

• Les Jornades de Trobada i Formació de Càritas Catalunya.

Per al període 2015-2016 tenim el projecte de creació de  l’Escola de Formació de Voluntariat de Càritas a la diòcesi de Terrassa. Volem que sigui reconeguda pel departament de Benestar Social de la Generalitat de Catalunya i que les nostres activitats formatives estiguin dins del Pla de Formació del Voluntariat de Catalunya.